close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

באלו מקרים חשוב לפנות לעורך דין תעבורה?

מערכת שורשיד תמוז, תשפ06/07/2020

אלו עבירותתנועה מחייבות פניה לעורך דין תעבורה לפני הדיון בהן?

תגיות:

חשוב קודם כל להבין את חומרת העבירה בכדי לענות על שאלה זו, בגדול עבירות התנועה מתחלקות ל-2 רמות, עבירות קלות אשר אינן מחייבות התערבות עורך דין ועבירות חמורות המסכנות חיי אדם ובגינן פניית הנהג לעורך דין תעבורתי הכרחית.                                                  

פנייה לעורך דין בהתאם לחומרת העבירה

עבירות קלות – עבירות שבגינן הנהג יקבל הודעת תשלום קנס ונקודות. מדובר בעבירות קלות של אי ציות לחוק כגון: עבירות חנייה, אי חגירת חגורות בטיחות בנהיגה, אי ציות לחוקי התנועה והתמרורים,

נהיגה ללא רישיון, נהיגה מעל המהירות המותרת ועוד עבירות נוספות. נהג אשר נתפס בגין עבירות אלו יכול להגיש בקשה למשפט בבית דין תעבורתי ולפנות לעורך דין או לספוג את תשלום הקנס והנקודות.

נקודות תעבורה - במקרים של צבירת נקודות תעבורה רבות, חשוב לפנות לעורך דין תעבורה על מנת לקבל ייעוץ משפטי, מאחר וצבירת הנקודות מעל סכום מסוים תישלח את הנהג לביצוע קורס נהיגה. נהג אשר לא יבצע את הקורס הדרוש רישיונו יישלל עד ביצועו. במקרים חמורים יותר של צבירת 36 נקודות יובילו לפסילת רישיון הנהיגה ל- 3 חודשים. במידה וקיבלתם קנס עבור ביצוע עבירה קלה, בדקו מה הן ההשלכות הנוספות. אם מדובר בנקודות רבות מומלץ מאד להיוועץ עם עורך דין תעבורה אשר עשוי להוביל לביטולן.

עבירות חמורות - עבירות מסכנות חיי אדם אשר בגינן הנהג המואשם יקבל הזמנה לדין. עבירות אלו מחייבות ייצוג של עורך דין וישנה חשיבות רבה לפנייה מוקדמת לייעוץ משפטי לפני החקירה. 

אילו עבירות תנועה מחייבות ייצוג משפטי?

עבירות נהיגה בשכרות

נהגים אשר ייתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול יזומנו למשפט ורישיון הנהיגה שלהם עלול להישלל לתקופה ארוכה מאד. דינם של הנהגים אשר נחשבים שיכורים ומואשמים בנהיגה בשכרות הינו פסילת רישיון לפחות לשנתיים. עבירת נהיגה בשכרות הינה אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר ובהתאמה הענישה בגין ביצוע עבירות אלו גם כאשר הנהג לא פגע ברכוש או הוביל לפציעה ומוות של בני אדם חמורה מאד.

עבירות מהירות

הזמנה לבית המשפט ומתן נקודות לנהג אשר נסע במהירות מופרזת משתנה בהתאם לאזור הנסיעה. כאשר מדובר בדרך עירונית נהג אשר נסע במהירות של 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת יזומן למשפט ויקבל 10 נקודות. בדרך בין עירונית נסיעה במהירות של 51 קמ"ש ומעלה תוביל לכך.

תאונות דרכים

כאשר הראיות מצביעות על כך שהנהג אחראי על ביצוע התאונה בה היה מעורב ובתאונה נחבל אדם, הוא יזומן למשפט. בחלק רבים מהמקרים תאונות הדרכים נגרמות בעת ביצוע עבירה תעבורתי אחרת. ביצוע עבירות נהיגה בשכרות, שימוש בנייד, אי ציות לחוקי תנועה ועוד. במקרים אלו נסיבות התאונה חמורות ולכן הענישה לרוב תהיה קשה יותר.

כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם?

כבר בשלב החקירה עורך דין לענייני תעבורה יוכל לייעץ לכם כיצד להתנהל ולהגיב לטענות העולות בחקירה. עורך דין תעבורה יידע למצוא מחדלי חקירה, כשלים וסתירות בחומר החקירה.

בעזרת מציאת הכשלים והסתירות יוכל העורך דין להפחית את עונשכם ואף לזכות אתכם מכל אשמה. במקרים חמורים בהם הנהג חשוף לעונש מאסר חשיבות הייצוג המשפטי על ידי עורך דין תעבורה גבוהה יותר, שכן עורך הדין יוכל למנוע את עונש המאסר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה